lunes, 28 de marzo de 2011

TIC Y LA TRANSFORMACIÓN DE LA PRÁCTICA EDUCATIVA EN EL CONTEXTO DE LAS SOCIEDADES DEL CONOCIMIENTO

Aquest article forma part de la revista "Revista de la universidad y la sociedad del conocimiento" de la UOC.

Primerament ens fa una petita introducció dels avenços en la informació i la comunicació que ha anat patint la societat.

Bàsicament ens parla de la importància que han de tenir els futurs docents en la creació i integració en la seva pràctica educativa d’estratègies creatives i innovadores a través de les TIC.

Els professors han de tenir unes certes capacitats, habilitats, coneixements i actituds, intentant sempre que els alumnes tinguin un rol actiu per aconseguir un bon aprenentatge durant el seu procés de formació.


He triat aquest article ja que nosaltres com a futurs docents hem de tenir clares les nostres idees i les estratègies que volem plantejar-los per donar coneixement als alumnes.

Nosaltres ens hem d’adaptar a la realitat dels estudiants d’aquesta generació i no viceversa.

I el més important no per trobar molta informació en la xarxa, hem de deixar de banda els llibres, la premsa, la ràdio...

En l’article hi ha varies cites de diferents autors, però especialment, hi han dos que m’han cridat molt l’atenció i que estan totalment d’acord amb la meva opinió:

Martinez (2001) afirma: «Estamos ante un profesor que dispone de las mismas fuentes de información que el alumno y que se diferencia de aquél en el previo dominio de los contenidos sobre los que se trabaja y de los procedimientos aceptados para el acceso al conocimiento científico.

Salinas (2004) afirma: […] Para ello deben ponerse en juego una variedad de tecnologías de la comunicación que proporcionen la flexibilidad necesaria para cubrir necesidades individuales y sociales, lograr entornos de aprendizaje efectivos, y para lograr la interacción profesor-alumno.


Si voleu llegir l’article senser, el podeu trobar en aquest enllaç

No hay comentarios:

Publicar un comentario